quinta-feira, 7 de junho de 2012

Celebrating 100 Followers

Hi everyone! Last night me and my boyfriend finally went out to celebrate my 100 followers. As you may remember he had promised to take me out to dinner to a really nice place once I reached 100 followers on GFC. He gave me a lot of choices (all based on ratings he read online, obviously...), Sushi, Italian,Seafood, but I ended up choosing Whitefriar Grill. And what a great choice. The food was amazing, the atmosphere was cozy and cool and the staff was super friendly.
Here are some details of a great celebration.
(Forgive me for any mistakes but today I'm just dead.)
Olá! Ontem à noite eu e o meu namorado fomos, finalmente, celebrar os meus 100 seguidores. Como alguns se devem lembrar, ele tinha prometido levar-me a jantar a um sítio bonzinho, assim que eu chegasse aos 100 seguidores no GFC. Ele deu-me uma data de opções (todas baseadas em ratins que ele viu na net, óbvio...), Sushi, Italiano, Marisco, mas eu acabei por escolher o Whitefriar Grill. E foi uma óptima escolha. A comida era fantástica, atmosfera era confortável, mas cool e os empregados eram super simpáticos.
Aqui ficam alguns detalhes desta grande celebração.
(E desculpem qualquer coisinha, mas eu hoje estou morta e não dou uma para a caixa)

 I used the salt and pepper bowls and my finger to make the number 100 for 100 followers. 
Usei as tacinhas do sal e da pimenta para fazer o número 100 de 100 seguidores.
We had celebratory cocktails. He had a Caipirinha and I had something called "Grounds for Divorce", but I suggest they change it to "Grounds for Death" because today I feel so bad I wish I was dead. And I only had one, ONE!
Bebemos um coktail para celebrar. Ele bebeu uma Caipirinha e eu bebi uma coisa chamada "Grounds for Divorce" (algo como Fundamento para o Divórcio), mas eu sugiro que eles mudem o nome para Fundamento para a Morte, porque eu hoje sinto-me tão mal que só me apetece morrer. E só bebi um, UM!
What I ate:  “surf n turf” 28 day dry aged rib of beef, with garlicky gambas and thick cut chips. It was amazing. Very high quality food and very well prepared.
O que eu comi: "surf n turf" bife, gambas com alho e batatas fritas. Foi mesmo muito bom. Comida de alta qualidade e muito bem cozinhada.
 He had the pork loin with mash potatoes and sausage. It tried and it was really good, but mine was way better...
Ele comeu lombo de porco com puré de batata e salsicha. Também provei e era muito bom, mas o meu era bem melhor...
And now my favorite part, dessert. I had a warm fudge brownie with vanilla ice cream and cream. It was the best thing ever. I'm pretty sure I moaned with pleasure in the middle of the restaurant. 
E agora a minha parte favorita, a sobremesa. Comi um brownie com gelado de baunilha e chantilly. Foi a melhor coisa de sempre! E estou certa que soltei gemidos de prazer no meio do restaurante.
And finally, because this is a fashion blog, the clutch I wore to dinner. You can't really see it well in the picture, but it's in coral pink with a metal trim in gold and croco texture. I love it because it's chic and small but still fits a lot of stuff in it. And the best part? I paid 9€ for it at Penneys/Primark (last year's collection).
E finalmente, porque este é um blog de moda, a clutch que eu usei ontem. Não dá para ver muito bem, mas é rosa coral com um rebordo metálico em dourado e tem textura de crocodilo. Adoro-a! É pequena e chic, mas cabe lá imensa coisa. E a melhor parte? Custou 9€ na Penneys/Primark (colecção do ano passado).

I must thank you all for following and commenting on my blog. You do bring me a lot of joy!:)
And of course, a big thank you to António, my boyfriend, who pushes me to pursue new goals and who makes me celebrate my  achievements. 
And he's so amazing that last night he promised to take me out to dinner again when I reach 250 followers. I'd also like to make clear that he does take me out to dinner a lot to very nice places and he cooks amazing food for me every day (I couldn't cook a decent meal to save my life!), so don't think he only does this on special occasions, ok? He's a good boyfriend!
Thank you all! Hope you have enjoyed this!
Tenho de vos agradecer a todos por seguirem e deixarem os vossos comentários. Dão-me muita alegria mesmo.
E, claro, um grande obrigada ao António que me motiva a conseguir novos objectivos e que me obriga a celebrar as minhas vitórias.
Ele é tão fantástico que prometeu que me leva outra vez a jantar quando eu chegar aos 250 seguidores. 
Gostava de aproveitar ainda este momento para dizer que ele me leva a jantar a sítios óptmos imensas vezes, e que cozinha comida fantástica todos os dias (eu sou aquele desastre culinário), por isso não pensem que ele só faz isto em ocasiões especiais, ok? Ele é um óptimo namorado!
Obrigada a todos e espero que tenham gostado!

Follow me on FACEBOOK , TWITTER and BLOGLOVIN
Sigam-me no FACEBOOK , TWITTER BLOGLOVIN

Thanks for stopping by! :)
Obrigada pela visita! :)

2 comentários:

Allie disse...

Loving that clutch! Looks like an amazing addition to any outfit :)

xoxo

Allie

www.sparklesandstilettos.blogspot.com

Larissa disse...

Tem super bom aspecto a comida :))
A clutch é super linda :))